• Rasai kehangatan Perayaan Menyambut Hari Kemerdekaan Kali Ke-53 yang bakal berlangsung tidak lama lagi.
  • Nantikan persembahan artis-artis jemputan yang tidak asing lagi dan juga kemunculan semula kumpulan al-Wadi PMRAM.
  • Alamilah kemeriahan hari keluarga menerusi program KEKAL 2010. Berbagai aktiviti menarik bakal disajikan khas untuk anda.
  • Nikmati menu-menu hidangan teristimewa daripada Bazar KEKAL 2010. Sekali merasa, pastinya nak lagi.

Ucapan Pengarah EGP 08


Assalamualaikum w.b.t
Alhamdulillah, syukur kepada Allah s.w.t yang menganugerahkan kita nikmat iman dan islam. Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga baginda yang tercinta, para sahabat, para salafus soleh dan mereka yang berjuang di jalan Allah s.w.t.
Firman Allah s.w.t :
"wahai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kamu dengan sebenar-benar taqwa dan janganlah kamu mati melainkan diri kamu dalam keadaan Islam" -surah Ali 'Imran-

Teman-teman sekalian,
Saya selaku pengarah bagi EGP 08 PMHK ke-51 mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua unit pelaksana dalam usaha bersama menjayakan pogram mega ini pada kali ini. Tidak lupa juga kepada mereka yang turut sama yang terlibat smaada secara langsung atau tidak. Penyertaan daripada teman-teman sekalian cukup memeriahkan PMHK pada kali ini.

Sebagaimana kita tahu, PMHK kali ini kita cuba tonjolkan konsep yang berlainan. Konsep Jom Heboh! Dalam versi islamik. Dengan pelbagai aktiviti-aktiviti yang terdapat di dalamnya, sukan, acara dewan, bazar dan pameran semuanya kita jalankan dalam garisan islam. Islam sesekali tidak pernah menyekat umatnya untuk berhibur namun yang dilarang ialah hiburan yang melalaikan dan yang terkeluar daripada landasan syara'.

Tema yang kita gunakan juga selari dengan tema di peringkat kebangsaan iaitu Perpaduan Teras Kejayaan. Satu lagi yang kita cuba tonjolkan demi merealisasikan perpaduabn di kalangan kita ialah kita melakukan perubahan dengan setiap penyertaan dijalanakan dalam bentuk taakhi di antara BKAN dan DPM di dalam zon masing-masing. Ini juga adalah satu usaha dalam menyahut seruan Perpaduan Teras Kejayaan.

Akhir bicara, seusai sudah pogram kita selama 4 hari ini. Ucapan jutaan terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang terlibat secara langsung mahupun bukan. Harapan daripada saya, supaya apa yang kita lakukan dapat memberikan satu input yang bermanfaat bersama kepada kita dalam melonjakkan diri ke dalam golongan ulama in the future. Sebagai penutup bicara sambutlah salam daripada saya.

Salam kemerdekaan.

0 comments:

Post a Comment

 
PMHK - KEKAL '10 © 2010 | Designed by Chica Blogger | Back to top